Narayanganj: 55 members of RAB are affected by Corona

Narayanganj: 55 members of RAB are affected by Corona. Corona of 55 RAB members has been identified in Narayanganj. There were no corona symptoms in them. Their samples were tested as they were working in the field at the hotspot area. Then their report is not positive.

BD Rab Picture

All the affected RAB officers are healthy and each of them is being treated in a special isolation.

On Sunday (May 03) evening, RAB-11 Commander (CO) Le. Coronel Imran Ullah Sarkar confirmed the matter to the media.

He further said that all the affected RAB officers are healthy. However, since April 30, our own management has set up a 140-bed isolation unit on the fourth floor of the barracks of Adamjee’s RAB-11 and a 20-bed isolation unit at the Crime Prevention Special Company without crowding the designated hospitals. The victims are being treated there.

Besides, all measures are being taken as per the advice of the doctors. RAB officers have all the medical equipments to provide emergency services.

See details below …

More News:

The second wave of corona may come only if the safety of the workers fails

Bangladesh Army Job circular 2020

Pran Group Job Circular 2020

The army is giving food from house to house from their own rations

নারায়ণগঞ্জঃ র‌্যাবের ৫৫ সদস্য করোনায় আক্রান্ত ” 

নারায়ণগঞ্জে ৫৫ জন র‌্যাব সদস্যের করোনা শনাক্ত হয়েছে। তাদের মধ্যে ছিলনা কোন করোনা উপসর্গ । হটস্পট এলাকাতে মাঠ পর্যায়ে কর্মরত থাকায় তাদের নমুনা পরীক্ষা করানো হয় । এরপর তাদের রিপোর্ট আসে করোনা পজিটিভ । আক্রান্ত র‍্যাব কর্মকর্তাদের সবাই সুস্থ্য রয়েছে এবং তাদের প্রত্যেককে বিশেষ আইসোলেশনে রেখে চিকিৎসা দেওয়া হচ্ছে ।

রোববার (০৩ মে) সন্ধ্যায় র‌্যাব-১১ এর অধিনায়ক (সিও) লে. কর্নেল ইমরান উল্লাহ সরকার বিষয়টি গণমাধ্যমকে নিশ্চিত করেন।

তিনি আরও বলেন, আক্রান্ত র‍্যাব কর্মকর্তারা সবাই সুস্থ্য রয়েছে । তবে নির্ধারিত হাসপাতালগুলোতে ভিড় না করে আমাদের সদস্যদের জন্য গত ৩০ এপ্রিল থেকে আদমজীর র‌্যাব-১১ এর ব্যারাকের চতুর্থ তলার ওপর নিজস্ব ব্যবস্থাপনায় ১৪০ শয্যা ও ক্রাইম প্রিভেনশন স্পেশাল কোম্পানিতে ২০ শয্যার আইসোলেশন ইউনিট স্থাপন করা হয়েছে। আক্রান্তদের  সেখানেই চিকিৎসা দেওয়া হচ্ছে ।

এছাড়া চিকিৎসকদের  পরামর্শ অনুযায়ী যাবতীয় ব্যবস্থা নেওয়া হচ্ছে । র‍্যাব কর্মকর্তাদের জরুরী সেবা প্রদানের জন্য যাবতীয় চিকিৎসা সরঞ্জাম রয়েছে ।

লে. কর্নেল ইমরান উল্লাহ সরকার বলেন,  যেহেতু  র‍্যাব কর্মকর্তারা সামাজিক দূরত্ব নিশ্চিত করা, ত্রাণ বিতরণের জন্য আক্রান্তদের সংস্পর্শে যেতে হয় । মাঠ পর্যায়ে কর্মরত সদস্যরা  বিভিন্ন লোকের সংস্পর্শে যাচ্ছে । এজন্য তাদের থেকে যেন অন্যদের মধ্যে ভাইরাস ছড়িয়ে না পড়ে সেজন্য নমুনা পরীক্ষা করা হয়।

জানা যায়, রোগ প্রতিরোধ শক্তি বৃদ্ধির জন্য বিভিন্ন ধরনের খাবার, ফলমূল, লেবু, আদা,  লবঙ্গ, কালোজিরা ও প্রতিদিন চা দেওয়া হচ্ছে। আশা করা যাচ্ছে খুব শিগ্রয় তারা সুস্থ্য হয়ে কাজে ফিরবেন ।

Narayanganj: 55 members of RAB are affected by Corona

Le. Cornel Imran Ullah Sarkar said that since RAB officials had to go in contact with the victims to ensure social distance, to distribute relief. The members working at the field level are getting in touch with different people. Therefore, samples are tested so that the virus does not spread from them to others.

It is known that different types of food, fruits, lemons, ginger, cloves, black cumin and tea are being given every day to increase immunity. It is hoped that they will recover soon and return to work.

 Source:  Somoyerkonthosor News

Corona VirusLive UpdateBD

 World update of the Corona virus

Leave a Comment